Dag 23 Durango-Bandelier NM

woensdag 30 september

We beginnen de dag redelijk vroeg om de stoomtrein uit Durango, waar we gisteren zelf in zaten, over de camping te kunnen zien rijden. Er gaan ’s morgens twee treinen, zodat we dat schouwspel ook twee keer kunnen zien. Daarna gaan we op weg maar doen eerst in Durango boodschappen en tanken benzine. Het weer is vandaag beduidend minder: er hangen flink wat wolken en zo nu en dan valt er wat regen. Veel vervelender is echter de harde wind die er staat. Onze camper is behoorlijk zijwindgevoelig en het vergt van Job dan ook veel oplettendheid om het gevaarte op de lange weg richting Santa Fé steeds in bedwang te houden. Vermoeiende stuurmanskunst al met al. Het is een flink stuk rijden en wederom door een dun bevolkt gebied. Oftewel vele mijlen naar weer een volgend gehucht. We rijden eerst oostwaarts over de US 160 en dan zuidwaarts over de 84. Het is een mooie route, die ons eerst langs de uitlopers van de Rocky Mountains voert en later door en over bergen. Het eerste deel is de weg gestoffeerd met de naaldbomen (pijnbomen en juniperen) die we hier al zo veel hebben gezien. Onder die naaldbomen groeit eikenhakhout en dat is inmiddels verkleurd in talloze tinten rood, bruin en oranje. Gecombineerd met de berken in gele herfsttooi, die de naaldbomen afwisselen, levert dat wederom een prachtig gezicht op. Later komen we langs enorme ranches met ontelbare acres golvend woest grasland. We besluiten eerst Bandelier NM te bezoeken onderweg naar Santa Fé en de route daar naar toen brengt ons weer door bergachtig gebied. Na vijfeneenhalf uur rijden (inclusief stops voor koffie en lunch) zetten we de camping neer op de camping in Bandelier NM. We hebben er dan 207 mijl op zitten.

Populaire posts van deze blog

Dag 2: Denver - Rocky Mountains NP

Dag 10 Cody - Yellowstone

dag 6: Custer Park, Crazy Horse