dag 1. Van Amsterdam naar Denver

dinsdag 8 september

Na een zeer lange dag zijn we lokale tijd 20.00 uur (maar Nederlandse tijd 4.00 uur in de nacht) in het Comfort Inn International airport Hotel. Dat overigens zo'n 15 minuten per shuttlebus van het vliegveld in the middle of nowhere ligt. De reis is goed en vlot verlopen sinds we vanmorgen om 7.00 uur door Flora van huis zijn opgehaald en naar het station gebracht.
We hebben onszelf een 1e klas treinreis gegund, zodat we in ieder geval konden zitten en niet werden geplet door onze eigen bagage. Op Schiphol een upgrade naar Economy Plus geregeld, die ons vele centimeters extra beenruimte bezorgde op de 8 uur durende vlucht naar Washington. Zo'n dag wordt behalve door lang zitten vooral gekenmerkt door lange rijen voor allerlei security checks. Voor ons nog één extra, want natuurlijk moesten we in Washington nog langs een extra balie, omdat Job er nu eenmaal door wordt achtervolgd dat tien jaar geleden een luchtvaartmaatschappij bij het verlaten van de USA is vergeten hem af te melden. Sindsdien staat er in de computers van allerlei immigratieofficers een verdacht sterretje (mijnheer, u bent te lang gebleven!) achter zijn naam, lijkt het wel. Maar gelukkig, deze keer mocht hij toch snel en zonder extra vragen Amerika binnen. Na nog een vlucht, onze derde film van vandaag, en inmiddels vier stijve billen, zijn we nu in Denver, waar het al om 19.00 uur pikdonker is. We zijn straks 24 uur op en gaan snel naar bed. Morgen bij Road Bear de camper ophalen en dan op weg! Dat zal helaas niet snel zijn, omdat 'onze' camper nog binnen moet komen. Wellicht dat dat morgen een snellere route naar onze camping in Rocky Mountains NP zal vergen.

Populaire posts van deze blog

Dag 2: Denver - Rocky Mountains NP

Dag 10 Cody - Yellowstone

Dag 9 Sheridan naar Cody